سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قطعات تشکیل دهنده دستگاه شوتینگ زباله و نحوه کارکرد آنها

در این متن سعی داریم نحوه استفاده از دستگاه شوتینگ زباله و مزایا و معایب آن را توضیح دهیم. این دستگاه کاربردهای بسیاری در امر جمع کردن و حتی دسته بندی زباله ها دارد.

حمل دستی زباله باعث پخش زباله و بوی نامطبوع و عمل تولید میکروبهای بیماریزا می باشد. این امر در مجتمع های مسکونی و همچنین ساختمان ها بیشتر صورت می گیرد که برای رفع این مشکل تدابیر مختلفی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها استفاده از دستگاه شوتینگ زباله می باشد که دز این مقاله قصدداریم شما را با معایب و مزایای این دستگاه آشنا کنیم.

برای تسهیل در امر حمل زباله و جلوگیری از مشکلات در حمل زباله سیستم شوتینگ زباله  (شوت زباله) طراحی و ساخته شده که از مزایای این سیستم عبارتند از  :

شوتینگ زباله آسایش خانواده را تامین می کند .

شوت زباله از بار ترافیکی آسانسور ، در ساعاتی که باید زباله ها به خارج از ساختمان منتقل شوند می کاهد.

شوت زباله در کاهش مصرف نیروی انسانی ، کاهش مصرف برق و استهلاک آسانسور تاثیر گذار است و در نتیجه به اقتصاد خانواده کمک می کند .

شوت زباله شیرابه و اثر شیرابه زباله را حذف ، و در تمیز ماندن فضای ساختمان موثر است .

دستگاه و سیستم شوتینگ زباله توسط شوت زباله بهداشت را برای ساختمان به ارمغان می آورد . شرایط بهداشتی از قبیل : شستشو سطح داخلی کانال ، عدم نفوذ پشه ، مگس و عدم اشاعه حیوانات موذی و حذف بوی نامطبوع زباله ، در سیستم شوت زباله رعایت باشد .

هر چقدر تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد لزوم استفاده از سیستم شوت زباله بیشتر احساس می شود .

در سامانه شوت و دفع زباله نباید فقط به کانال و دریچه اکتفا کرد و می بایست سامانه شوت زباله  کامل و به روز باشد.

 

قطعات تشکیل دهنده سیستم شوتینگ :

هواکش مکانیکی تخلیه هوا

کانال تخلیه هوای اتاقک زباله

مخزن شستشو و ضد عفونی

نازل شستشوی کانال شوت زباله

کانال تقسیم کننده طبقات- دریچه شوت زباله

سرعت گیر- زاویه 45 درجه

درب انتهایی شوتینگ

کانال اصلی شوت زباله

 

تمامی موارد نام برده شده در بالا از مزایای سیستم شوتینگ زباله در ساختمان است. امید است که در آینده ای نه چندان دور از این سیستم در تمامی مراکز خرید و ساختمان های تجاری و اکثر ساختمان هایی که نیاز به همچین سیستمی دارند استفاده شود.