سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا از سیستم شوتینگ زباله استفاده می کنیم؟

حمل دستی زباله باعث پخش زباله و بوی نامطبوع و عامل تولید میکروب های بیماری زا میباشداین امر در مجتمع ها و همچنین ساختمانها بیشتر صورت می گیرد .

برای سهولت در امر حمل زباله و جلوگیری از مشکلات درحمل زباله سیستم شوتینگ زباله (شوت زباله) طراحی و ساخته شده که از مزایای این سیستم عبارتند از :

حذف ریزش شیرابه در مسیر حمل زباله

جلوگیری از تولید میکروب و بوی نامطبوع

 افزایش بهداشت و تمیزی و حذف حشرات

 کاهش در هزینه مصرف

در ادامه باید گفت:

این روش در واقع یک روش مکانیزه برای جمع‌آوری زباله‌های ساختـمان است. بر حسب تکنولوژی به کار رفته سیستم شوتینگ می‌توان زباله‌ها را بر حسب خشک و یا تر جدا کرد یا در مجتمع‌های پرتراکم برای کم کردن از حجم زباله‌ها آنها را متراکم کنند تا انتقال آنها توسط شهرداری ساده‌تر صورت بگیرد.

به طور کلی هر سیستم شوتینگ زباله از یک کانال اصلی تشکیل‌شده که معمولاً به شکل استوانه‌ای و از جنس ورق استیل و گالوانیزه درست شده است. دریچه شوت زباله به صورت لولایی در هر طبقه تعبیه‌شده تا زباله را به کانال اصلی شوتینگ هدایت کند. در مجرای کانال اصلی ضربه‌گیرهایی نهاده شده تا از متلاشی شدن زباله‌ها جلوگیری کند و در انتهای شوتینگ دری تعبیه‌شده تا از انتقال بوی نامطبوع درون اتاقک زباله جلوگیری نماید. همچنین هواکش تخلیه هوا برای خروج بوی نامطبوع درون اتاقک زباله بر روی کانالی جدا از کانال اصلی قرار گرفته است. برای شستشو و تمیز کردن سطح داخلی کانال شوتینگ از نازل شستشو (سیستم شستشو) استفاده می‌شود و در انتها در اتاقک زباله سیستم متراکم کننده حجم زباله‌های جمع‌آوری شده، قرار دارد.

در سیستم‌هایی که زباله‌های خشک و تر به صورت تفکیک شده انتقال می‌یابد کانال تقسیم‌کننده وجود دارد که به صورت سه راهی و با زاویه دقیق طراحی‌شده و در همه طبقات نصب می‌شود و دریچه شوتینگ بر روی این سه راهی قرار دارد.

 

افتادن زباله از فاصله زیاد در ساختمان‌های بلندمرتبه ممکن است صدای زیادی تولید کند به همین دلیل کاور صداگیر بر روی جداره بیرونی کانال‌ها نصب می‌شود و از انتقال صداهای ناشی از برخورد کیسه زباله به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. در ادامه مقالاتی در خصوص شوتینگ زباله در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.